Filip Bednarek, de reservedoelman van Sparta Rotterdam, heeft zaterdagavond een muis gered op het veld bij Ajax. Tijdens de warming-up voor het Eredivisie-duel tussen Ajax en Sparta werd een muis gespot op het gras.

Wat gebeurde er?

De muis kwam plotseling op het veld en Bednarek handelde snel. Hij pakte het beestje bij de staart en zette het buiten het veld neer.

Hoe reageerde Ajax?

De Ajax-medewerker die het dier liet ontsnappen, wilde geen kat willen spelen en liet de muis ontsnappen. Het is niet bekend waar de muis nu is.

Wat zegt dit over Sparta Rotterdam?

Dit incident toont aan dat Sparta Rotterdam niet alleen een goede voetbalploeg heeft, maar ook een ploeg met een goed hart. Bednarek heeft met zijn actie laten zien dat hij niet alleen een goede doelman is, maar ook een dierenvriend.

SpelerActie
Filip BednarekRedde een muis op het veld